Offfff to Texas!

30 september 2020 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Toen was het zover. Dertig september twintig twintig. De dag waar we precies vier weken naartoe hadden geleefd. Nouja, wel langer, maar het grootste deel van de tijd in complete onzekerheid: zou corona definitief roet in 't eten gooien of niet? Op 2 september kregen we het verlossende woord en en ook meteen onze visa toegekend. Our ticket to the US of A!

Na een klein covid-proof afscheid op Schiphol met familie en vrienden, was het tijd om te boarden. Alle 12 stuks bagage aan board, kids (Nora met mondkapje op, zoals vereist bij American Airlines) en wij, ready for take-off. Een vliegtuig dat normaliter 234 passagiers vervoerd, had er nu 15 aan boord. VIJFTIEN. Ergens heel lekker zo een rustig vliegtuig, maar vooral een schokkend beeld als gevolg van de coronapandemie...

5C9B56D4-4148-48B7-A1B5-34C7A22F678F

De vlucht ging heel goed, de 10,5 uur vlogen voorbij, doordat je gewoon ‘druk’ bent met de meisjes. Zelf geen films of slaap kunnen pakken, maar ze waren allebei superzoet! Noor deed het top met mondkapje en hoefde 'm na een tijdje gelukkig niet meer op van de purser?? die heeft ook lekker geslapen en Rosie ook af en aan. De tweede vlucht was minder chill, maar gelukkig maar een uurtje. Echt een mini-vliegtuig, zwetend warm, Rosie overstuur een paar keer en vervolgens Nora gillend op de stoel. Dit zorgde ervoor dat die tweede vlucht voelde als een eeuwigheid en die eerste vloog echt om voor een lange-afstand-vlucht. Bij aankomst stond onze ‘helper’ Kristin (staat ons bij met alles wat we moeten regelen in het begin) ons op te wachten. We vertrekken naar ons appartement en gingen vrijwel meteen slapen (inmiddels bijna 24 uur wakker). Om vervolgens wel te zien waar de nacht ons bracht.. Nou, die bracht Freek en Nora om 1.30 s’nachts bij de speeltuin en supermarkt ;) de eerst 4 nachten waren zwaar, daarna ging het vrij gauw in het normale ritme voor Nora en dus ook voor ons. Het tijdelijke appartement is een prima start, vanuit hier gaan we ons eigen huis zoeken.

60E7546A-C91B-4C84-980F-45B3A5A6F4D7
De eerste week na aankomst kregen we bijna elke dag een diner of welkomstpakket: een heel warm welkom van Freek's collega's. So far, Texas is treating us very well!

59B997E9-5159-4FA7-B3B7-F9B2FB450FA4 15A24003-63FB-4C50-81F7-3F0B8487434B